bild 5.65 & Alexa : connection problem next day !

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davidsto
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bild 5.65 & Alexa : connection problem next day !

#1 

Beitrag von davidsto »

Hello, i have a bild 5.65 with the last firmware (V.5.1.8), i have a Sonos One with Alexa (french version) and i have a problem ! :blink:

On my iPhone, i download Loewe skills (in Alexa app), i turn on the TV and i activate Alexa on the bild 5.65. Everything is ok, i can tell Alexa to change the channel, increase the volume, turn on/off the TV (...).

But the next day, when i tell Alexa to turn on the TV, Alexa say : TV is not connected to the network ! So i have to turn on the TV with Loewe remote and i have to disconnect and connect again Alexa on the TV and Alexa is ok. But next day, same problem...

What is the problem ?? I programmed quick start on the Loewe TV between 7h30 and 23h00, should i leave quick start 24h/24 ? Others solutions ?

Thanks for your answers... :nicky:
TV : Loewe bild 5.65 | Sonos AMP + 2 x KEF e301 + Loewe klang 1 + 2 Sonos One | Apple TV 4K | Lecteurs Blu-Ray : Panasonic BDT700, Panasonic BDT500 |

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davidsto
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#2 

Beitrag von davidsto »

Someone to help me ?

:???:
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Tesunseeker
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bild 7 und ALEXA

#3 

Beitrag von Tesunseeker »

Auch ich habe bei meinem LOEWE bild 7 das gleiche Problem. Nach einem Tag erkennt der LOEWE ALEXA nicht mehr. Das gilt auch, wenn der LOEWE abends im Bereitschaftsmodus ist.
Grüße
Thomas
P.S. Neueste Firmware

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Pretch
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#4 

Beitrag von Pretch »

Ich nutze kein Alexa, hab kein Echo, daher kann ich dazu leider nichts sagen.

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Jiigi
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#5 

Beitrag von Jiigi »

Ich habe ebenfalls exakt das gleiche Problem.
Nach längerern Recherchen im Netz ist häufig von Cloud Problemen seitens Amazon die Rede...
Loewe FSM bild 7.55 (5.1.18) / klang 5 / klang 5 subwoofer / Mimi

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