No sound after watching HDMI connected device
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No sound after watching HDMI connected device
When switching back to the TV after watching HDR/4K sourced material on the Amazon app on my Sony UBPX800 there was no sound. The remote would not fully shut down the TV and the only remedy was to switch the TV on/off at power button.
I have sent a Log to Loewe UK
Not sure if its TV or the Sony which is causing the TV to crash as it has caused issues in the past.
Is is a good idea to reset HDMI connections ??
I have sent a Log to Loewe UK
Not sure if its TV or the Sony which is causing the TV to crash as it has caused issues in the past.
Is is a good idea to reset HDMI connections ??
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Hi Mike,
this is ( at least for me) a well known problem since a long time.
I have this with Fire TV Box on HDMI and Netflix sometimes.
The sound is completely gone , no matter if HDMI or normal TV , and will not return unless hard restart of the TV.
Sometimes switching from Surround to stereo helps (e.g. in the Netflix app)
There were also some threads here , and I also send several logs to Loewe. There was also a ticket number for that.
With every update I had hopes that it will be fixed, but no luck so far.
regards
Holger
this is ( at least for me) a well known problem since a long time.
I have this with Fire TV Box on HDMI and Netflix sometimes.
The sound is completely gone , no matter if HDMI or normal TV , and will not return unless hard restart of the TV.
Sometimes switching from Surround to stereo helps (e.g. in the Netflix app)
There were also some threads here , and I also send several logs to Loewe. There was also a ticket number for that.
With every update I had hopes that it will be fixed, but no luck so far.
regards
Holger
- Folgende Benutzer bedankten sich beim Autor holgi2909 für den Beitrag:
- MikeBrown1
bild 5 65, Connect ID 55 , Subwoofer Highline, Canton A35 für vorne, Canton CD 300 fuer hinten. Fire TV , , Soundbox für die Küche
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Kein Stereoton nach 5.1 über HDMII
Hallo Admins,
könnt ihr bei Gelegenheit mal nachfragen was mit HL1-14271. ist?
(Gelegentlich kein Stereoton mehr nachdem über HDMI (FireTV) Netflix 5.1 Ton lief)
Hatte jetzt diese Woche wieder 2 mal das Problem daß nur 5.1 Ton ging und danach kein 2.0 /Stereo mehr.
Erst ein harter Aus /An hat geholfen.
Bei jedem Update hoffe ich daß mein Problem damit behoben ist. Aber bisher leider Erfolglos.
Grüße
Holger
könnt ihr bei Gelegenheit mal nachfragen was mit HL1-14271. ist?
(Gelegentlich kein Stereoton mehr nachdem über HDMI (FireTV) Netflix 5.1 Ton lief)
Hatte jetzt diese Woche wieder 2 mal das Problem daß nur 5.1 Ton ging und danach kein 2.0 /Stereo mehr.
Erst ein harter Aus /An hat geholfen.
Bei jedem Update hoffe ich daß mein Problem damit behoben ist. Aber bisher leider Erfolglos.
Grüße
Holger
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- Pretch
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I have had the same issue replicated for the 2nd time whilst using a Amazon Fire Stick; return to normal TV no sound. Reported to Loewe with Logs. I wonder if these and other similar issues are due to the fact that with Amazon Fire and presumably Apple TV etc you cannot log out/exit/switch off the devices when you want to return to normal viewing and this is causing problems. I have incidentally actually replaced the Sony UHD player for an Oppo and had no further issues.
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Hallo, bin jetzt auch davon betroffen. FireTV stick hat Ton aber im TV Modus kommt kein Ton.
bild 3.55 LCD Dal SL 420
DR+ Feature Disk
HD+ mit Unicam x2
TechniSat mini Router
Fritz Box 7490 (nur "Modem")
Unifi Access Point AC Pro 3x
Unifi Switch 16 Port PoE
Unifi USG
Synology DS718+
Fire TV Stick 4K
BlueRay Player
AppleTV 4k
Chromecast
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- Pretch
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Das Ticket wurde eigentlich geschlossen, da der Fehler bei Loewe mit 5.x nicht mehr zu reproduzieren war.
Könntet ihr bitte im Fehlerfall ein Log mit aktiviertem Debug Level schicken.
Dafür den Anhang entpacken, auf einen USB Stick kopieren, an den TV stecken und beim nächsten Auftreten des Fehlers ganz normal ein Log schicken und hier die Referenznummer und den Fehlerzeitpunkt mitteilen.
Danke!
Könntet ihr bitte im Fehlerfall ein Log mit aktiviertem Debug Level schicken.
Dafür den Anhang entpacken, auf einen USB Stick kopieren, an den TV stecken und beim nächsten Auftreten des Fehlers ganz normal ein Log schicken und hier die Referenznummer und den Fehlerzeitpunkt mitteilen.
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Thanks ; tbh I do find you the most helpful of the experts on this site; talking of software issues I know that sometimes people will say that it doesn't affect my TV so it isn't an issue but am I not correct in that there can be a software bug that affects some TV's but for some reason not others??Pretch hat geschrieben:Hab die Info und den Verweis auf diesen Thread am Freitag weitergegeben, aber noch keine Rückmeldung bekommen.
Quick query are there any known issues with having Digital Link enabled? is it generally advised to disable it?

- Pretch
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You were correct Pretch it made no difference.Pretch hat geschrieben:Ich hab Digital Link immer aktiviert und wie gesagt keinerlei solche Probleme.
Anyway I am concerned that I didn't properly extract the file you provided, so I have repeated the process and sent a couple more logs to be sure as its easy to replicate (apologies in advance if that is the case)
93033 21.42 GMT 28/01 No sound when reverting back to watch DVB from Apple 4K Firestick HDMI 1
87511 21.45 GMT 28/01 Firestick crashed when reverting back to HDMI 1 from DVB.
Turning off via handset restores matters
I have also sometimes experienced no vision in addition to no sound which requires the TV to be powered off.
NB latest software installed; issue reported by other Loewe owner on AVforums in the UK. I will leave the info with you and appreciate it could be some time before resolved
Good evening
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Not sure if this is in anyway related however the video explains how to set the HZ output from the Stick via a hidden menu. I have reset mine to 2160p 30hz which matches the spec. requirements of HDMI 1. Worth an experiment
It is in English but basically you press both the UP and REWIND buttons on the remote to access.
https://www.youtube.com/watch?v=WF2g8s7AmQ8

https://www.youtube.com/watch?v=WF2g8s7AmQ8
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I think I may have discovered where the bug lies. I have changed the Surround Sound setting on the Fire Stick from Best Available which I think is default to either Stereo or Always Dolby Digital and so far the issue seems to have been corrected. If you choose Dolby Digital Plus the issue reprocates itself every timeMikeBrown1 hat geschrieben:You were correct Pretch it made no difference.Pretch hat geschrieben:Ich hab Digital Link immer aktiviert und wie gesagt keinerlei solche Probleme.
Anyway I am concerned that I didn't properly extract the file you provided, so I have repeated the process and sent a couple more logs to be sure as its easy to replicate (apologies in advance if that is the case)
93033 21.42 GMT 28/01 No sound when reverting back to watch DVB from Apple 4K Firestick HDMI 1
87511 21.45 GMT 28/01 Firestick crashed when reverting back to HDMI 1 from DVB.
Turning off via handset restores matters
I have also sometimes experienced no vision in addition to no sound which requires the TV to be powered off.
NB latest software installed; issue reported by other Loewe owner on AVforums in the UK. I will leave the info with you and appreciate it could be some time before resolved
Good evening