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PictureViewer: switching between black and red pictures cause restart of TV

Verfasst: Mo 23. Jul 2018, 23:23
von Sergey
I have tested this issue on two different TV with the same model (Loewe bild 3.43).
So, everyone can download attached file 2160p.zip (it contains only jpg images), unzip it to USB HDD or USB stick and make next test on any Loewe TV:

1. Connect USB drive with unzipped files to Loewe TV.
2 Go to unzipped directory, find black and red pictures (002-Black2160p.JPG and 003-Red2160p.JPG) and open any of these files by pressing OK twice.
3. Set Contrast to 20 (possibly it is not needed), and sliding effect to this <--|-->
4. As quickly, as possible, switch between red and black pictures using Left and Right buttons of remote control. It must takes about 2-3 seconds to switch from black picture to red picture and back from red picture to black picture.
5. It takes less than 5 minutes of sequentional switching between black and red pictures to make slow user interface of TV.
When you see, that TV is not changing pictures after pressing Left or Right button, there are two ways:
6.1 Pressing many times Left or Right button without any reaction from TV and TV will self restart.
6.2 Be pacient. Wait few seconds and when TV will respond, continue switch between red and black pictures using Left and Right buttons until you see "No photo" image on TV screen, like attached image.
In this case, user interface becomes very slow (like with very overloaded processor) and you can try press Back to exit PictureViewer an then just walk through directories and files on USB drive and TV will self restart.

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 00:02
von Pretch
Ich weiß nicht genau was das soll. Man kann jeden Computer stressen, und ihn gewollt zu einem Crash provozieren, wenn man sich genug Mühe gibt. Ein Loewe TV ist da keine Ausnahme.

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 00:11
von Sergey
I agree, that it is unusual way of using PictureViewer, but I think, that my message could helps Loewe technicians to find common reason of unstable work of Loewe OS with USB drives.
I discovered few times, that TV is stop responding when you just walk through directories on USB drive. And in my message above is written about it.

So, I want it would be checked by Loewe technicians and tracking number should be assigned.

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 00:19
von Sergey
Pretch hat geschrieben:Man kann jeden Computer stressen, und ihn gewollt zu einem Crash provozieren, wenn man sich genug Mühe gibt.
My Computer, for example, may stop responding one time per year.
But Loewe TV can stop responding few times per week! It is not normal!

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 07:12
von Rudi16
I agree with Sergey: this should not happen! And now that he provided sample images as well as instructions how to reproduce, it can easily be tested if this is a failure specific to a device/model or a general software problem. The first thing that comes in mind is that these monochrome pictures are extremly simple and fast to decode, which may result in an unusual timing behaviour. Or they contain some other features normally not found in real-world prictures that cause the decoder to freak out.

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 09:36
von Hagen2000
@Pretch: Jeder Softwareentwickler ist doch dankbar, wenn es so einfache Testpatterns gibt. Computer sollten auch die anspruchslosesten Aufgaben immer und immer wieder ausführen können ohne dabei in "Stress" zu geraten. Sobald ich Zeit finde, werde ich das an meinem TV einmal testen und mich zurückmelden.

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 09:59
von Pretch
Sergey hat geschrieben: But Loewe TV can stop responding few times per week! It is not normal!
Du switchst mehrmals pro Woche so durch Farbkarten? ;)
Das ein Loewe mehrmals pro Woche abstürzt ist nicht normal, weswegen deiner ja beim Händler ist.

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 10:46
von Sergey
Pretch hat geschrieben:Du switchst mehrmals pro Woche so durch Farbkarten? ;)
Of course, no. If I will do described above test, TV will restart every 5 minutues!

I repeat: "I discovered few times, that TV is stop responding when you just walk through directories on USB drive."
Yes, this TV now in service center and I did not have enough time to discover the same problem with new temporary TV from dealer.

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 13:26
von Pretch
Ich hab das Problem natürlich trotz meiner Anmerkung an Loewe wietergeleitet.
Allerding sscheint das andere mit den UHD Sendern irgendwie eins zu sein, das mit der russischen Karte, dem russischen Sender oder ähnlichem zu tun hat. Keiner sonst hat jemals von ähnlichem Verhalten berichtet und du hast es jetzt gleich mit 2 TVs.

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 14:02
von Sergey
Pretch hat geschrieben:Keiner sonst hat jemals von ähnlichem Verhalten berichtet und du hast es jetzt gleich mit 2 TVs.
May be you right, but now I can confirm problem with UHD only on one TV. As I wrote before here - viewtopic.php?f=74&t=9390#p176785 - "Unfortunately, I cannot test problem with UHD channels on temporary TV, as CAM-module with my TV in service center now."

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 14:25
von Pretch
Loewe konnte das Problem ebenfalls nachvollziehen und dem eine Nummer gegeben: HL1-19875

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 14:51
von Sergey
@Pretch, thank you.
How many time on average it takes to eliminate problem?

Verfasst: Di 24. Jul 2018, 14:54
von Pretch
Wir können dazu wie lange Fehlerbehebungen brauchen keine Aussage treffen.
Da dieses Problem aber im Alltag nicht zum tragen kommt, würde ich mit keiner hohen Priorität und damit auch keiner sofortigen Lösung rechnen.

Verfasst: Mi 25. Jul 2018, 09:41
von Hagen2000
Ich konnte das Problem ebenfalls nochvollziehen. Bereits nach ca. 20-30 Wechseln zwischen den beiden Bildern wurde der TV plötzlich dunkel und hat einen Neustart durchgeführt. Wobei ich zwischendurch immer wieder im Menü war, bis ich die Einstellung für den Bildübergang bei der Fotoanzeige gefunden hatte. Bei mir trat der Absturz mit der Default-Einstellung für den Übergang zwischen den Fotos auf (ich bezeichne ihn mal als "Vertikaljalousie"). Beim weiteren Testen wurden mir dann von einigen Bildern zwar die Vorschauen angezeigt, das vollflächige Darstellen wurde jedoch mit einer Fehlermeldung abgelehnt, die auf überschrittene Maximalgrößen hinwies, also ähnlich dem Screenshot von Segey in Post #1, wobei ich den russischen Text in seinem Screenshot leider nicht verstehe ;)

Verfasst: Mi 25. Jul 2018, 17:39
von Sergey
Hagen2000 hat geschrieben:also ähnlich dem Screenshot von Segey in Post #1, wobei ich den russischen Text in seinem Screenshot leider nicht verstehe ;)
Hagen2000, thank you for testing!
I think, you have seen the same message, as on my Screenshot: "Image cannot be displayed, because format Progressive JPG is supported only on maximum resolution 3840x2160 (UHD)"
But all images in 2160p.zip have this resolution (3840x2160) :)

Most important, that problem is already registered by Loewe. I hope, elimination of this problem will help make Loewe OS more stable (probably, it is not problem with PictureViewer, but problem with Files Explorer).